Интервю

Κметът Владимир Александров: Ще спра изтичането на парични средства

Един от приоритетите ми ще е пречиствателна станция за питейна вода

 Владимир Александров е кмет на община Етрополе от 15 ноември 2023 г. Роден е на 23 юни 1977 г. По професия е инженер. Магистър е по специалност „Открит добив” от МГУ „Св. Иван Рилски” – гр. София и магистър по „Корпоративен мениджмънт“ от СА „Димитър А. Ценов“, гр. Свищов. Завършил e Политическата академия към НПИ „Димитър Благоев“ и на Института за политика „Паисий Хилендарски“ към БАН за политически лидери. Бил е зам.- директор на Рудник „Елаците“. Има три мандата като общински съветник.  Семеен с две деца.

 Благодарение на силната си предизборна кампания и екипа, с който работеше, той успя да извоюва убедителна преднина пред съперниците си. Веднага след встъпването му в длъжност обаче го застигат проблемите на общината и той започва денонощна работа. След редица срещи успява да предотврати затварянето на АГ отделението в МБАЛ „Проф. Д-р Ал. Герчев“, включва се в каузата за ремонта на Златишкия проход и др.

Господин Александров, кое е първото нещо, което направихте, след като встъпихте в длъжност?

Първото нещо беше да събера общинска администрация и да им поясня още веднъж каква е моята визия за управлението на община Етрополе и че всички ние трябва да работим за повишаването на благоденствието на гражданите. Исках също така да знаят, че ще работя за повишаване на заплатите в общината. Оказа се, че общинските служители са нископлатени, а професионалисти, които полагат целодневни усилия, не трябва да живеят с чувството, че са недооценени. Проведох среща с областния управител Юлиян Леков, с който ще работим за развитието на общината.

 – Сблъскахте ли се с проблеми на гражданите на община Етрополе, по-различни от тези, за които знаехте, и какви са те?

– Проблемите на града не са малко. Един от най-големите е цената, която Община Етрополе плаща за сметосъбиране и услугата, която получава. Има оплаквания от eтрополци от качеството на предоставената услуга, за която всички граждани плащаме. Много от тях са отправяли молби за подмяна на кофите за смет, но за съжаление фирмата изпълнител не ги е уважила, с което не е изпълнила част от дейностите си по договор. Предстои ми среща с изпълнителния директор на фирмата, за да обсъдим дейностите, които те имат по договор. Ще запозная всички граждани с резултатите от тази среща. Ще работя за създаване на общинска фирма по сметосъбиране. Така общината ще спести между 20% и 30% от парите, които се дават към момента. Спестените пари ще влязат в бюджета на общината.

Ще спра изтичането на парични средства. В тримесечен срок ще представя своята програма за управление на община Етрополе

Друг проблем са оставените без надзор на пътя селскостопански животни. Те често са предпоставка за пътни инциденти. Законът забранява свободно движещ се по пътя добитък, но гледката не е изключение. Домашни животни влизат и в дворовете на хората и унищожават реколта на земеделците. В рамките на месец и половина има над 60 подадени сигнала, за които сме предприели нужните мерки. Не на последно място е малкото време, което имаме до 15 януари, за да кандидатстваме по проекти към Министерство на образованието. Те се отнасят се развитието на спортните площадки на училищата и изграждането на физкултурни салони.

Представители на бизнеса се обърнаха към нас по наболели въпроси, които са били подминавани във времето и не са се търсили решения. Към този момент това са задачите от ежедневието, които трябва да решим. Със сигурност, пак казвам, проблемите са много, но това е тема на по-дълъг разговор.

– Какво наследство заварихте?

– Към момента тече финансова ревизия на Община Етрополе. След приключването й ще дам информация на гражданите. На този етап не желая да коментирам. Със сигурност, пак казвам, течовете на пари от общината към определени хора, фирми, не са малко. Има голям заем, отпуснат от ФЛАГ, и плащането предстои през първото тримесечие на 2024 г. Управлението няма да е лесно. Усилено ще работя за привличането на нови средства за разширяване на проектната готовност и привличане на средства, за да може Община Етрополе да е финансово стабилна. Има възможности, европроекти, по които може да се кандидатства и участва и това ще бъде една от водещите цели не само на мен, а и на целия екип, който ще изградим в рамките на три месеца в Община Етрополе.

– Какво бихте искали да промените в общинската администрация?

– Трябва да изградя добър екип, да работим заедно и усърдно за общината и за благоденствието на гражданите. Програмата, с която хората ми гласуваха доверие  за управление  е не само програма за управлението на кмета, тя е и програмата на етрополци, защото те ни избраха.

– Кое е най-голямото предизвикателство досега, което срещнахте като кмет на общината?

– Няколко часа след полагането на клетвата ми като кмет разбрах от директора на болницата д-р Галя Василева, че предстои да се затвори едно от отделенията. За щастие, това не се случи. В болницата в Етрополе със сигурност има редица нерешени проблеми от различно естество. Една от посоките, в които би следвало да се работи, е задържане и привличане на медицинския персонал в болницата, за да не се позволи да бъдат затваряни отделения.

Голям проблем се оказа и липсата на комуникация между гражданите и управлението на Общината. За жалост, старото ръководство е неглижирало проблемите и срещите с хората. Всички те в момента търсят контакт с мен и приемните ми часове са заети седмици напред. Успявам да приемам по 14-15 души на ден, да изслушвам проблемите им и заедно да търсим тяхното решение. Жителите на община Етрополе търсят отговорен човек в лицето на кмета, за да получат подкрепа и разбиране.

Казах, че има немалко проблеми и с бизнеса. Има документация за съгласуване, която по една или друга причина  се е бавила от страна на Общината досега и това е пречело на бизнеса. Полагам големи усилия за запазването на работните места и за привличането на нови инвестиции, както обещах в предизборната си кампания.  Общината трябва да е в помощ на бизнеса.

  Първият сняг Ви създаде редица трудности и прекарахте над 20 часа в преспите, за да помагате на хората. Защо се стигна до там, беше ли подготвена общината?

При първия паднал сняг през ноември се създаде ситуация, която за пореден път ни доказа, че Общината трябва да разполага със собствена техника за снегопочистване. Ако се инвестира в придобиването на такава техника, ще бъде много по-рентабилно и важно от гледна точка на своевременна реакция в помощ на гражданите. Ситуацията тогава беше напрегната, но доброто ни партньорство с бизнеса помогна със своя подходяща техника и машини да се справим с общи усилия. Тук е моментът отново да благодаря на Група Геотехмин, на Елаците-Мед АД, на д-р инж. Ивайло Николов – директор на Рудодобивния комплекс, на г-н Ивайло Александров – ръководител участък „Пътища и отвали“ в предприятието, на г-н Цветомир Христов – животновъд, на отец Емил, както и на всички които се включиха в снегопочистването на територията на общината, за оказаната помощ и предоставената техника за почистването на инфраструктурата на общината. Благодаря и на съвестните граждани, които почистиха пред домовете си и съдействаха за справяне с бедствената ситуация.

– Какво да очакват от Вас гражданите през следващите месеци?

– Ще има промени, свързани с преразглеждането на всички наредби към община Етрополе. Искам да спра изтичането на средства. Общината трябва да е по- отговорна в изразходването на паричния ресурс, за да може да имаме повече възможности за подкрепа за училищата, за детските градини и за социални грижи. Стремежът ми е добър контрол на публичните средства.

– По време на предизборната си кампания дадохте важни за всички граждани обещания. Кое от тях започнахте да изпълнявате?

В тримесечен срок от влизането ми в длъжност, в средата на февруари, ще представя своята програма за управление на община Етрополе, в която ясно ще бъдат очертани посоките за развитие. В предизборната си кампания заявих, че един от приоритетите ми ще е пречиствателна станция за питейна вода и аз стоя твърдо зад това решение. Имам подкрепа, имаме редица срещи – с областния управител, с новия ръководител на ВиК София област, с ресорните министерства и с министерствата, които са заинтересована страна.

– Вече имате няколко работни срещи, срещи с кметове на други общини и участия в конференции за развитието на регионите, какви цели си поставяте след тези участия?

– Правим всичко възможно, за да се осъществят проектите, с които се предвижда ремонт на Златишкия проход. Разбрахме от министърана регионалното развитие и благоустройството г-н Андрей Цеков, че ще бъдат отпуснати такива средства. За краткото време, в което съм кмет, съм имал срещи с Областно пътно управление, с РСУО, присъствах на събития като национална конференция „Бизнесът и регионите“ и „Общините- перспектива 2027 г.“

– За да осъществите толкова много задачи, ви трябват екип и съмишленици. Бихте ли представили Вашия екип към днешна дата?

– Г-жа Боряна Керемидска – председателят на Общинския съвет. Тя има голям опит като общински съветник, който стои зад каузи, зад идеи, зад принципи и е човек с голямо сърце. Смятам, че всички граждани на Етрополе са доволни от този избор за председател на ОбС – Етрополе. Първото назначение, което направих в Община Етрополе, е на Ивайло Георгиев, председател на БСП – Етрополе, за заместник кмет на общината. С този човек ни дели минало, изпълнено с много работа за благоденствието на хората и има взаимно доверие помежду ни. Той направи много като председател на Сдружение „Спорт и здраве“ и бе избран за общински съветник. В своето управление ще залагам именно на доверието и на компетенциите.

– Какво е Вашето пожелание към гражданите на община Етрополе по повод коледните и новогодишните празници?

– Пожелавам на всички граждани да са здрави, да са жизнени, да са позитивни и да виждат и доброто. Желая им да имат малко търпение до създаването на екип в общината, който ще работи за интересите на гражданите. Пожелавам на всички граждани и на техните семейства – здраве, благоденствие и успехи. Вярвам, че по-хубавите години на община Етрополе предстоят.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button