Диана Русинова: „Кашана” трябва да бъде завършен
Тодор Акманов, „Етрополе за хората“
„Необходимо е разширение на съществуващия път от страната на Етрополе и използване на западното трасе от Църквище за бъдещия път
Пътната инфраструктура по направлението Север – Юг е слабо развита, като Западна България е в най-тежко положение. Според Диана Русинова, председател на УС на ЕЦТП, проходът „Арабаконак” е затворен. „Кашана” – също, но той е един много логичен за реализиране проект. Трафикът от Дунав мост 2 в направление Турция не е нужно да преминава през София. От Ботевград може да се насочи през Правец, Етрополе и „Кашана” към магистрала Тракия. По този начин се разтоварва участъка на магистралата до Пазарджик. Това ще бъде добре и за гражданите на Етрополе. Международният трафик и връзката с Подбалкана ще стимулира икономическото развитие и ще позволи да се развива допълнителен малък бизнес – автосервизи, заведения за хранене, места за преспиване и др. Освен всичко това Етрополе е културен център, който си заслужава да бъде развиван. Тя допълва, че трябва да се изгради обход на града, за да не се минава през него. Мисията на ЕЦТП е да помогне регионите от двете страни на Балкана да се свържат и хората да могат нормално да се придвижват.
Русинова е посетила изградения под Стара планина тунел на „Кашана”. Той е с намален габарит и в него не могат да се разминат два тира. Тя предлага трафикът от Етрополе към Златица еднопосочно да преминава през тунела, а в обратна посока да се минава по обходен път по започнато да се изгражда трасе. Пътят тръгва от Църквище и се включва към съществуващия път от северната страна на тунела. Според Русинова 700 м тунел е построен отлично и след 40 години, без никаква поддръжка, е в много добро състояние и може да се довърши. Основният мотив е, че Златишкият проход осигурява най-бързата връзка между Северна и Южна България, казва тя.
Диана Русинова е провела разговори с МРРБ и АПИ, които са се съгласили, че проблемът е съществен. „Възприеха идеята, че е необходимо разширение на съществуващия път от страната на Етрополе и използване на западното трасе от Църквище за бъдещия път“, казва Русинова. И допълва: „Надявам се заедно с медиите да помогнем да се отвори този път – най-кратката връзка между Северна и Южна България, и да придвижат процедурата по неговото проектиране, в това число да бъде разгледан и т. нар. „Западен маршрут“. Това ще окаже огромно икономическо влияние върху общините Етрополе, Ботевград, Правец, Плевен, Пирдоп, Златица.