Общината

Диана Русинова: „Кашана” трябва да бъде завършен

Тодор Акманов, „Етрополе за хората“

„Необходимо е разширение на съществуващия път от страната на Етрополе и използване на западното трасе от Църквище за бъдещия път

Пътната инфраструктура по направлението Север – Юг е слабо развита, като Западна България е в най-тежко положение. Според Диана Русинова, председател на УС на ЕЦТП, проходът „Арабаконак” е затворен. „Кашана” – също, но той е един много логичен за реализиране проект. Трафикът от Дунав мост 2 в направление Турция не е нужно да преминава през София. От Ботевград може да се насочи през Правец, Етрополе и „Кашана” към магистрала Тракия. По този начин се разтоварва участъка на магистралата до Пазарджик. Това ще бъде добре и за гражданите на Етрополе. Международният трафик и връзката с Подбалкана ще стимулира икономическото развитие и ще позволи да се развива допълнителен малък бизнес – автосервизи, заведения за хранене, места за преспиване и др. Освен всичко това Етрополе е културен център, който си заслужава да бъде развиван. Тя допълва, че трябва да се изгради обход на града, за да не се минава през него. Мисията на ЕЦТП е да помогне регионите от двете страни на Балкана да се свържат и хората да могат нормално да се придвижват.

Русинова е посетила изградения под Стара планина тунел на „Кашана”. Той е с намален габарит и в него не могат да се разминат два тира. Тя предлага трафикът от Етрополе към Златица еднопосочно да преминава през тунела, а в обратна посока да се минава по обходен път по започнато да се изгражда трасе. Пътят тръгва от Църквище и се включва към съществуващия път от северната страна на тунела. Според Русинова 700 м тунел е построен отлично и след 40 години, без никаква поддръжка, е в много добро състояние и може да се довърши. Основният мотив е, че Златишкият проход осигурява най-бързата връзка между Северна и Южна България, казва тя.

Диана Русинова е провела разговори с МРРБ и АПИ, които са се съгласили, че проблемът е съществен. „Възприеха идеята, че е необходимо разширение на съществуващия път от страната на Етрополе и използване на западното трасе от Църквище за бъдещия път“, казва Русинова. И допълва: „Надявам се заедно с медиите да помогнем да се отвори този път – най-кратката връзка между Северна и Южна България, и да придвижат процедурата по неговото проектиране, в това число да бъде разгледан и т. нар. „Западен маршрут“. Това ще окаже огромно икономическо влияние върху общините Етрополе, Ботевград, Правец, Плевен, Пирдоп, Златица.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button